Åldersnoja...

publicerat i Allmänt, plinn;
Länge sen nu men nu fick jag en längt efter att skriva lite.. Har haft det ett tag nu och idag såg jag att en annan hade hoppat igång och blogga igen så jag kasta mig på samma tåg. 

Vad har hänt sen sist? Mycket, tänkt lite på någon slags framtid så fick börja med att plugga betyg eftersom jag valde att tramsa runt och leva livet när jag skulle gått i skolan.. 
Jag är grym dessutom så bättre att jag plugga upp nu med svin bra betyg som jag förmodligen inte fått om jag pluggat nät jag skulle.
Håller fortfarande på med inredning och har lite roliga projekt pågång, bilder kommer om två veckor då det är en första leverans ✊ men har lagt min inredning som nummer två i mina livsplaner, har istället valt att ta mig in i missbruksvården eller psykvården på ett eller annat sätt. Känner att jag måste ha ett jobb som ger mig så mycket som möjligt och vill gärna hjälpa människor så mycket jag bara kan. Så målet är riktat ditåt 👉

Dom som känner mig vet att jag är en drömmare, bokstavligen, jag drömmer massor och kommer ihåg nästan allt jag drömmer. Inatt lika så, jag drömde att grannungarna som bara är här gra veckor varje sommar var här en sommar men nu var dom stora och hade egna barn. En helt ny generation växte upp och jag hade följt dom i fyra generationer då. Jag pratar med dom nu vuxna barnen och säger - jag kommer ihåg när ni var så här små 👌 och nu står ni här och har egna barn, Gud vad tiden går säger jag sen...vaknade upp med åldersnoja från helvetet. Jag tog min vän under armen och skulle till Öppen hand ( loppis) men det var sommar stängt och vipps så stod jag på systembolaget innan dom öppnat med åldersnoja.. 

Putte är i Kroatien med sina bröder och farbröder och far för att fira farsans 60 års dag så han är i solen och dricker öl, åker båt bredvid delfiner och lever loppan och min " man levere bara en gång" -ångest blir knappast bättre av att det regnar här och att jag stoppade in mitt tjocktäcke i påslakandet för att jag frös.. I juli.. Deprimerande ! 
sitter alltså här med inte det minsta YOLO auora runt mig... 

En sån dag... 



Kommentera inlägget här :